Monday, March 1, 2010

Magnetic island



Vi är nu på väg hem till Sydney efter 4 underbara dagar på ön. Magnetic island ligger mellan Cairns och Airlie beach och har därför regnsäsong just nu. Mycket regn blev det men det gjorde inte så mycket då vi hade skoj ändå. Det blev några promenader på ön samt en väldans massa mat och dryck. Vi var 7 som åkte dit tillsammans.

Igår hyrde jag och Kev den lilla lila bilen på bilden ovan. Kev simmade i ett vattenfall å jag tittade på. Vi skulle åkt och ridit också men regnet började ösa ner. Då blev det promenad och koala letande istället. Tydligen finns det en himla massa koalor på ön och vi lyckades iaf se en av dem!

En kille som fiskade råkade visst få en liten haj som napp.

Som tur var så släppte han ner den i vattnet igen...


Jag ska nog börja åka hit lite oftare tror jag, fast ska bog pricka in torr säsongen nästa gång. Nu sitter vi på färjan tillbaka till flygplatsen och sen vidare till Sydney. Önskar jag kunde stanna här några dagar till.

No comments:

Post a Comment