Saturday, March 13, 2010

Älskade helg

Veckorna bara flyger fram i detta land och det är redan helg igen. Började nästan helgen tidigt då jag tog en underbar långlunch på torsdagen och drinkar och pannkakor på kvällen. Jag fick inte ens i mig hälften men mådde ändå illa efteråt.


Igår blev det mysbyxor, bubbel, pizza och flickan som lekte med elden med Silje. Kev och James kom hem runt tre på natten så det blev luftmadrass på golvet igen. Nu blir det frukost på balkongen och sen filmtittande igen. Man fick hyra film gratis om man hade köpt något i bottle shoppen så det blev en film. Frågan är bara vad. Vi gick in och tog första bästa film och jag har faktiskt inte en blekaste om vad det blev! En annan bra sak med Australien är att man kan köpa en flaska vin när man vill. Nu låter det kanske som att jag gör det hela tiden, men så är inte fallet. Det är bara så skönt att slippa stressa och passa in systembolagets öppettider. Ännu bättre är att många bottle shops har vinprovning. Bra att kunna gå runt och köpa vin med ett glas vin i handen.

Underbart med helg! Det blir nog en sväng förbi IKEA senare också då jag känner ett otroligt sug efter svensk mat.



No comments:

Post a Comment