Saturday, March 6, 2010

Jag blev inte född för att jobba natt

Har precis tagit mig en tupplur efter ett långt nattpass på jobbet. Väl behövligt eftersom natt jobb inte är ngt för mig. Är så groggy nu att jag precis gick in i köksväggen!

Någon otroligt dum människa satte av en brandsläckare i hissen och killarnas badrum. Vitt puder överallt så jag knappt kunde andas. Måste nog sett ut som Sverige just nu. Två minuter senare blev alla chefer utkickade ut baren pga för många Heineken. Sen kom en massa folk ner å klagade över förlorade kuddar, glasögon och kebab. En liten tant kom och skrek på mig på Franska eftersom en kille i hennes rum tydligen åt chips som knaprade för högt (det tror vi iaf. efter en intressant översättning av en engelskman)

Som tur var fanns alla barkillar på plats att hålla mig sällskap när en massa fulla amerikanare beslöt sig att komma hem efter nattens bravader. Nattens höjdpunkt var när fyra polisbilar stannade utanför dörren och alla poliser började jaga en kille nerför gatan. Han hade tydligen stulit en poliskvinnas handbojjor!!

Det är ju bra att man får underhållning på jobbet i allafall. Välkommen till hostel världen.



(Kubbspelande på kontoret är även en bra aktivitet när man behöver vakna upp!)

Jag har nu städat upp i lägenheten som som vanligt såg ut som en bombnedslag och snart kommer några vänner över för några välbehövliga Mojitos på vår balkong. Kanske borde fixa BBQ nu på samma gång..

No comments:

Post a Comment