Sunday, March 7, 2010

Lazy Sunday

Igår blev det en massa Mojitos på balkongen. Efter några goda drinkar blev jag den trefaldiga stolta vinnaren av Vem Är Jag. Vet inte riktigt hur jag lyckades lista ut att jag var Bill Clinton efter bara ha frågat de följande frågorna: Är jag en kille? Är jag en Amerikan? Har jag varit president? Vet inte riktigt vart jag fick sista frågan ifrån då man oftast brukar vara en sångare... Bridget Jones, Jim Carey, Mickey Mouse, Batman och Shakira var även med och spelade.

När Bacardin tog slut blev det lite Rose´vin och svenskt godis (tack Maria!). Vardagsrummet blev sedan till ett stort sovrum då både Elly och Silje sov kvar.

En sak jag verkligen gillar med att bo här är att alltid äta frukost ute på helgerna. Känns nästan som lite semester och det är skönt att slippa behöva laga mat när man har druckit en massa Mojitos dagen innan.



Tanken var att ligga vid poolen med en bok i eftermiddag men tyvärr försvann solen så det blir nog bokläsning på soffan istället. Borde nog även fixa en budget till Sverige resan eftersom jag inte ens börjat spara pengar till den. Eller så kan jag gå och shoppa varje vecka istället och förlita mig på skatteåtebäringen i år igen.. Detta alternativ känns lite mer frestande....Maria har minsann sagt åt mig att jag får dricka hur många glas vin jag vill när jag vill och att jag är tillåten att köpa hur många handväskor och klänningar jag vill. Hon är är en bra vän hon.

1 comment: