Wednesday, April 7, 2010

Dom borde få lära sig veta hut

Sitter på bussen på väg hem. 2 matkassar, en handväska och en ryggsäck gör att man inte gärna flyttar på sig. Sju små ungar (då talar vi tio år) kommer på och börjar dra mig i håret och slå mig lätt i skallen. Man tackar. Jag sa åt den lilla lilla lilla (ca 1 meter korta) killen att sluta, med ack nej. Höll på ett tag och jag orkade bara inte flytta på mig så försökte en annan metod: ignorera. Gick ju sådär. Han slutade iaf och de hoppade precis av. Det mest irriterande var att inte en jäkel på bussen brydde sig om att man sitter där och ber någon sluta slå en! Ska gå hem och laga en god cous cous sallad och ta ett gott glas vin för att bli glad igen.

1 comment:

  1. Jäkla skitungar...
    Hittade just din blogg pinglan, så himla göttigt, nu kommer jag sitta och läsa hela jobbdagen lång :) Får dock en klump i magen av längtan till Sydney, shit alltså, ibland undrar man om det hände, men när jag ser bilder därifrån känner jag både dofter och atmosfär i kroppen.
    KRAM på dig!

    ReplyDelete